MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
Vznikne-li mezi námi, coby prodávajícím, a Vámi – kupujícím spotřebitelem - spor z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, dovolujeme si Vás informovat, že takový spor je možné řešit i mimosoudně, přičemž věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů ze smluv uzavřených s námi je Česká obchodní inspekce, ústřední inspektorát – oddělení ADR, na adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 (www.adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz).
Podání návrhu i následná účast při mimosoudním řešení sporu není pro kupujícího - spotřebitele zpoplatněna, přičemž veškeré případné náklady vzniklé v souvislosti s mimosoudním řešením sporu nese každá strana samostatně. Řešit spor mimosoudně prostřednictvím některé z výše uvedených možností není pro Vás povinností, ale záleží pouze na Vašem rozhodnutí, zda se rozhodnete takto postupovat.
Mimosoudní řešení sporu se řídí ustanovením § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele. Náležitosti návrhu na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu stanoví ustanovení § 20n zákona o ochraně spotřebitele. Návrh na mimosoudní řešení sporu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy kupující - spotřebitel poprvé u prodávajícího uplatnil nárok, který je předmětem sporu (např. od okamžiku první reklamace zboží nebo od okamžiku žádosti o vrácení kupní ceny po platném odstoupení od smlouvy v případě prodlení prodávajícího s jejím vrácením).
Jakožto spotřebitel můžete využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.